No copy and reproduction of all contents

日曜日, 7月 16, 2006

The Bon festival dance (盆踊り)

This is The Bon Odori Festival. Originally it is a Japanese summer festival, but this is held in Malaysia by a Japanese association and it is more than 30years history. More than 40,000 participate in this on a very big scale every year. It is wonderful that local people dance a Japanese dance together.


マレーシア、クアラルンプールの盆踊り大会は30年以上の歴史があり、今では当地での最も大きな催事のひとつになっています。ローカルの人たちも毎年この祭りを楽しみにしており、浴衣姿(チョットへんてこだったりしますが)もありで、みなさんが一緒になって櫓のまわりで踊っている姿をみるに、日本でこのような盆踊りを見かけることが無くなった(私だけかな・・・)今日この頃、なかなか感慨深いものがありますよ。来場者は今年は去年よりも多く、4万人を越したようです。数年前には10万という数字も聞こえてきたほど、すごい規模です。これだけの規模のお祭りを、その経費から場所の提供、運営ボランティア云々その殆どを日本人会の元、日本人と日系企業で取り仕切っているというから、こりゃすごいですね。それにこのイベント入場無料だし、うちわはもらえるし。担当者の皆皆々様、お疲れ様で御座いました~。

-Malaysia-




Google