No copy and reproduction of all contents

月曜日, 7月 31, 2006

Scenery of February

Even if it is Tokyo lined with buildings, there are color of a season. I loved country with the four seasons, but I'm not staying now... You will know how color of a Japanese traditional painting comes out naturally if You live in Japan. These are photos I shoot on February. Can you feel color of season?

日本を離れて久しい私には、暮らしている場所が熱帯ということこともあってか、日本に帰る度に季節ごとにそれぞれ空気の色みたいのがあるような気がします。日本に暮らしているときはそんなことは思いもしなかった(でもないが、実感としては薄かった)のですが、写真を始めてからというもの日本で撮った写真をみるにつけそういう気がしています。昔スペインに行ったとき、写真に撮って確かめるまでも無く、「なんだこの色は!」と衝撃を受けたことがありますが、確かにその国毎の色っていうのがイメージとしてあると思います。中国に行ったときは、あの派手な色使いな物ものが氾濫しているにも関らず、灰色が頭から離れませんでした。今日は関東地方、涼しくすごしやすかったそうですが、さわやかな空気をここでまたおひとつ。

-Japan- (KONICA S II * KODAK GOLD 200)




Google